​Al-Salahiyah Børnehavens målsætning

Børnehaven startede op august 2013 i en nyrenoveret hovedbygning med egen lukket have, legeplads og grønne områder med bålplads.Vi ligger i forlængelse af Al – Salahiyah Skolen, hvor vi kan gøre brug af skolens faciliteter og har mulighed for at deltage i fælles arrangementer. Dette giver os tillige en unik mulighed for at gøre overgangen fra børnehave til skole lettere.

Børnehavens mål er, at skabe et trygt, overskueligt og åbent miljø for børn, forældre og medarbejdere. Vi ønsker at give børnene opmærksomhed, omsorg, anerkendelse, respekt og inspiration for at understøtte deres udvikling og hjælpe barnet til at få en positiv selvforståelse. Miljøet i børnehaven skal være sjovt, aktivt, afvekslende og udviklende med udgangspunkt i barnets individuelle særpræg og børnehavens inkluderende fællesskab.

.Da vi forventer, at vores børn overvejende vil være tosprogede, mener vi at have en særlig forpligtelse til at udvikle og understøtte børnenes kommunikative og sproglige kompetencer.​

Endvidere skal livet i børnehaven fungere som et lille samfund med demokratiske spilleregler, der indlæres i børnehøjde med gensidig respekt og anerkendelse. Børnene skal lære at være en del af et fællesskab og respektere og acceptere hinandens forskeligheder.​

Vi skal udvikle og udfordre børnenes naturlige nysgerrighed og trang til at udforske.

Dette skal afspejles i dagligdagens aktiviteter og børnehavens ugeplan, hvor børnene også bliver fortrolige med rutinerne og gentagelserne.​